Меню

Фінансисти вивчали стандарти доброчесності в закладах освіти

12 вересня студенти спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» першого рівня вищої освіти Уманського національного університету садівництва долучилися до онлайн лекції «Доброчесне середовище  в закладах освіти. Важливість і актуальність», зорганізованої Національним агентством з питань запобігання корупції за підтримки Міністерства освіти і науки України та Державної установи «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти».

Під час заходу студенти долучилися до цікавих панельних дискусій, під час яких було детально з’ясовано низку цікавих питань і фактів.

  1. Що таке ДОБРОЧЕСНІСТЬ? На думку учасників конференції, доброчесність – це: порядність, чесність, відповідальність, повага, справедливість, людяність.
  2. Чому все-таки важливо говорити про доброчесне навчальне середовище? За даними проведеного у 2021 році дослідження «Корупція в закладах освіти України: розуміння, сприйняття і поширення» було  встановлено, що насправді суспільство сприймає корупційні дії як загальноприйняту норму, тому  більшість не звертає на це увагу. Або просто стверджують, що корупція – це лише несправедливість. 37% опитаних були самі ініціаторами корупційних дій.

Сьогодні найчастіше студенти є ініціаторами корупції. Причиною у більшості випадків стає відсутність мотивації навчатися. Скажімо, деяким студентам простіше придбати реферат, ніж писати самостійно. Через такі хибні традиції суспільства корупція сприймається як норма, що, в свою чергу, знижує якість і цінність вищої освіти. Перша асоціація до слова КОРУПЦІЯ – ХАБАР, саме в такому вигляді ми використовуємо цей термін зазвичай.

  1. Що ж потрібно робити, щоб зацікавитись навчанням? Найголовніше – це почати з себе! Студенти відіграють найактивнішу роль у формуванні навчального середовища в університеті. Різні активності, екскурсії, колективна праця – це той потужний двигун еволюції, що призводить до креативного прогресу. Адже студентське самоврядування це величезна сила!

 

Ольга ЛЕВЧЕНКО, студентка 11-ф групи